پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

این وبلاگ، فرصتی برای دسته‌بندی و بیان مطالب متعلمی است که از نظرات دوستان و اساتیدش بهره می‌برد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، قبل از ظهر امروز، دیمیتری الکساندر کیس، سفیر یونان و هیأت همراه با مسئولین دانشگاه باقرالعلوم(ع) در راستای گسترش همکاری‌های علمی دیدار و گفتگو کرد.

سفیر یونان در ابتدای ورود به دانشگاه باقرالعلوم(ع) بر سر مزار شهدای گمنام حضور پیدا کرد و ضمن ادای احترام ابراز داشت: متأسفانه افراد زیادی به دلیل جنگی که بر کشور ایران تحمیل شد، کشته شدند.

وی در ادامه در نشستی که با حضور مسئولان دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، تأکید کرد: حضور در شهر مقدس قم و این دانشگاه برای من افتخار بزرگی است.

دیمیتری الکساندر کیس افزود: من مقدس بودن شهر قم را با مسجدهای زیبا و منظره‌های چشم نوازی که از این شهر در مسیر آمدن دیدم، درک کردم؛ همچنین سوهان و گز قم را دوست دارم.

وی سابقه تمدنی ایران و یونان را از اشتراکات دو کشور خواند و گفت: ما دو کشور دارای دو تمدن بزرگ هستیم، از این جهت نکات زیادی برای ارتباط مشترک میان ما وجود دارد.

سفیر یونان به بازدید از تخت جمشید و آثار تاریخی ایران اشاره کرد و یادآور شد: هرچند جنگ ایران و یونان را باید جنگ عشق نامید؛ اما بابت آتش زدن آثار تاریخی ایران عذرخواهی می‌کنم.

وی به ارتباط فلسفه یونانی با فلسفه اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: اشتراکات زیادی برای ارتباط دو کشور ایران و یونان از جمله در فلسفه وجود دارد و این که افلاطون نقش عمده‌ای در شکل‌گیری فلسفه اسلامی داشته است.

لازم به ذکر است؛ ریاست دانشگاه، معاونین بخش‌های مختلف و مدیران گروه‌های علمی در این نشست حضور داشتند و با معرفی هر بخش به گفتگو و ارائه دیدگاه‌های خود در راستای گسترش همکاری‌های علمی پرداختند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی