پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

این وبلاگ، فرصتی برای دسته‌بندی و بیان مطالب متعلمی است که از نظرات دوستان و اساتیدش بهره می‌برد.

 

🔸طفیلی‌ بودن و جنس‌ دوم‌ خوانده شدن زن در غرب؛ از زندانِ خانه تا منجلابِ کارخانه، از دوران طلایی فروش زنان در انگلیس تا قاچاق امروز زنان و دختران در اروپا و سوژه شدن جاذبه‌های بصری و بیلبوردهای تبلیغاتی آنها در رسانه‌ها، عقبه تاریخی و اندیشه‌ای دارد و محصول جهان‌بینی، معرفت‌شناسی و انسان‌شناسی فلاسفه غرب است.

📗مطالعه بیشتر: کتاب زن از دیدگاه فلسفه سیاسی غرب، سوزان مولر آکین، ترجمه ن.نوری

💢قبل از اسلام نیز دختران، زنده به گور می‌شدند، تا ننگ دخترآوری از چهره سیاه پدران شسته شود؛ اما به تعبیر امام خمینی(ره)، معجزه پیامبر اکرم(ص) دخترشان فاطمه زهرا(س) و ارزش‌گذاری و شخصیت دادن به دختران است.

🌀زنانگی از نظر پیامبر رحمت(ص)، نه عامل سرافکندگی و نه دستاویزی برای برتری‌جویی، بلکه تمایزی در جهت «تکلیف‌گرایی الهی» است که اگر وصیت ایشان درباره احترام به حضرت فاطمه(س) و حفظ شخصیت و هویت دختران جامعه، رعایت شده بود؛ دیگر به هیچ دختری در طول تاریخ، ظلم نمی‌شد و هیچ مردی، زنی را ضعیفه خطاب نمی‌کرد و فیگور قدرت برایش نمی‌گرفت.

✴️ ثمره گفتمان «فداها ابوها» در فرهنگ شیعه، دختران مؤمن و انقلابی، مدافعان حرم و شعار «صد پسر در خون بغلتد، گم نگردد دختری!» در تاریخ انقلاب و شهدای غیرت و امر به معروف است.

🔺و پیامد گفتمان غربگرا در کشور با اعتقاد به جملاتی مثل «همیشه پای یک زن در میان است» و سوءاستفاده از شعار «زن، زندگی و آزادی»؛ «سلیطه‌گری»، «عفریته‌خویی» و «تحقیر دختران» است که به لطف الهی ناکام خواهند شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی