پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

این وبلاگ، فرصتی برای دسته‌بندی و بیان مطالب متعلمی است که از نظرات دوستان و اساتیدش بهره می‌برد.

 

🔰‌ تا وقتی که در دانشگاه‌ها و پاتوق‌های کتاب مثل نمایشگاه کتاب، ترجمه بیشتر از تولید باشد و واردات علم بیشتر از صادرات آن باشد مشکلات مختلف کشور در عرصه اقتصاد، فرهنگ و آموزش و پرورش حل نخواهد شد.

♨️ اخیرا وزیر فرهنگ و ارشاد در افتتاحیه نمایشگاه کتاب گفت: این نمایشگاه، خانه همه ایرانیان با هر سلیقه است.

💯 این احساس‌های زیبا و حرف‌‌های قشنگ، زمانی برای جامعه اسلامی، زشت و نشانه بی‌مسئولیتی تصور می‌شود که بعد از ۴۰ سال، کفه ترجمه و کتاب‌های زرد با اهداف شوم پشت پرده هنوز خیلی پررنگ است.

💢 وقتی این کتاب‌ها با سلیقه‌های سکولاری و نئولیبرالیستی در نمایشگاه کتاب جولان می‌دهند و رسانه مترجم تکرارچی همین منابع تکراری و در دسترس نئولیبرال‌ها از اقتصاد گرفته تا سیاست و فرهنگ را توزیع می‌کند و مسئولان ما همین علوم انسانی غیراسلامی را در قالب کتاب، فیلم و... با برچسب علم به خورد فرزندان ما می‌دهند و در نهایت بعد از مشاهده آثار آن در جامعه، همه با هم از نظام اسلامی طلبکار می‌شوند؟!

📌کتاب‌های ایدئولوژیکی، ترجمه‌ای، زرد و پرتیراژ مثل (زن باراک اوباما) که معلوم نیست با چه هزینه و پشتوانه مالی ده‌ها مرتبه تجدید چاپ می‌شود تا فرهنگ جامعه ایران را به سخره بگیرد!

🔴 به قول استاد رحیم‌پور ازغدی،‌ برخی تصمیمات یا علمی نیست یا اگر علمی هست، متناسب با شرایط کشور نیست.

🔺این وضعیت ترجمه‌ای، مناسب تولید سرباز برای فرهنگ بیگانه است که در آن تولید علم، اتفاق نخواهد افتاد و اقتصاد، فرهنگ و نسل جوان ما بسیار آسیب‌پذیر خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی