پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

این وبلاگ، فرصتی برای دسته‌بندی و بیان مطالب متعلمی است که از نظرات دوستان و اساتیدش بهره می‌برد.

اشتیاق و علاقه‌مندی انبوه طلاب جوان به مطالعه کتاب و یادگیری معارف اسلامی نشان دهنده دغدغه‌مندی این نسل است و این مسأله را می توان جزء دستاوردها و سرمایه‌های انقلاب اسلامی برشمرد.

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، امسال در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و همزمان با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه مشهد مقدس، چهارمین نمایشگاه تخصصی کتاب و معارف حوزوی به همت مؤسسات و مراکز فعال در عرصه نشر و توزیع کتاب در مجاورت آستان قدس رضوی علیه السلام و در مدرسه آیت الله خویی برگزار شد.

همان گونه که انتظار می‌رفت این نمایشگاه به دلایل مختلف از جمله شرایط زمانی و مکانی با حضور گسترده حوزه‌های علمیه خواهران و برادران مشهدی در سطوح مختلف رو به رو شده است.

شاخصه‌هایی همچون مجاورت حرم مطهر امام رضا(ع)، انتخاب فضایی مناسب در مدرسه آیت الله خویی(ره)، برنامه‌ریزی دقیق و زمانبندی مشخص برای مراجعه طلاب خواهر و برادر، حضور گسترده مراکز نشر و توزیع کتاب، تخفیف در ارائه محصولات و راهنمایی تخصصی مسؤولان غرفه در معرفی کتب حوزوی و دینی موجب شد که این نمایشگاه مورد استقبال طلاب باشد.

البته لازمه برگزاری مطلوب هر نمایشگاه، کیفیت خدمات از قبیل در نظر گرفتن تخفیف و ارائه بن کتاب است؛ اما با توجه به تورم در این عرصه و گرانی کتاب به نظر می‌رسید که قدرت خرید طلاب کمتر شده است و بیشتر بازدید کتاب و آشنایی با تازه‌های نشر مورد توجه است.

گفتنی است، برخی از طلاب و مراجعه کنند‌گان به نمایشگاه از مؤسسات و مراکز فعال در عرصه نشر و توزیع کتاب، مطالبه حضور مستمر و فعال در مشهد مقدس را داشتند و عدم دسترسی به تازه‌های نشر را به عنوان یک خلأ مطرح می‌کردند.

در گوشه و کنار نمایشگاه، برخی از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه از زاویه‌های مختلف نمایشگاه، خبر و گزارش تهیه کرده و با شخصیت‌ها و صاحبان تألیف در عرصه معارف اسلامی مصاحبه می‌گرفتند.

همچنین حضور برخی از استادان و بزرگان حوزه در این نمایشگاه و گفت‌وگو با مسؤولان غرفه‌ها و راهنمایی طلاب جوان و مبتدی در مطالعه و خرید کتب مورد نیاز از حاشیه‌های جذاب این نمایشگاه بود.

لازم به ذکر است،‌ اشتیاق و علاقه‌مندی انبوه طلاب جوان به مطالعه کتاب و یادگیری معارف اسلامی نشان دهنده دغدغه‌مندی این نسل است و این مسأله را می توان جزء دستاوردها و سرمایه‌های انقلاب اسلامی برشمرد؛ از این‌ جهت مسؤولان باید این سرمایه‌ را قدر بدانند و هزینه کردن در مسیر فرهنگی و ارتقای رشد اندیشه‌ای و معنوی جوانان در جامعه اسلامی را نوعی سرمایه‌گذاری دراز مدت تلقی کنند که آثار آن در آینده و تربیت نسل‌های آینده مشخص خواهد شد./۹۱۸/پ 200/س

مجتبی عباسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی