پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

این وبلاگ، فرصتی برای دسته‌بندی و بیان مطالب متعلمی است که از نظرات دوستان و اساتیدش بهره می‌برد.

چند روز پیش، تصویر دلخراشی از کودک بی‌گناه سوری در رسانه‌ها منتشر شد که در کشور ترکیه و ساحل دریای مدیترانه با وضع رقت‌آمیزی جان داده بود؛ جسم نحیف و خاموشی که مظلومیت مردم سوریه و ملت‌های مسلمان را فریاد می‌زد و حقوق بی‌بشر غربی و ادعای مبارزه با تروریسم را زیر سؤال می‌برد.

 

تصویر دلخراش کودک سوری فریادی بر سر شعار حقوق بی‌بشر غرب است

تصاویر این کودک، تلنگر و فریادی بر سر غرب سکولار است که با شعار حقوق بشر و مبارزه با تروریسم از ظالمان حمایت و با مظلومان دشمنی می‌کند؛ گر چه هنوز کشورهای غربی و حامیان حقوق بی‌بشر، ناله‌ کودکان مظلوم و زنان بی‌دفاع غزه، یمن و عراق و دیگر کشورهای اسلامی را نشنیده‌اند یا نمی‌خواهند که بشنوند.

 

 

البته با توجه به این دوگانگی و سوء سابقه غرب در صحنه سازی و استفاده ابزاری از الفاظ، عواطف و احساسات بشری، جای شک و تردید است که آیا این جریان نیز سناریوسازی دنیای سکولار بوده است و می‌خواهد با سوژه قرار دادن جسم بی‌جان کودک سوری و بهره‌گیری از غول رسانه‌ای و جریان سازش، اهداف اقتصادی و استعماری‌اش را دنبال کند؟

 

پر واضح است که غرب به ویژه آمریکا در کشتار مردم سوریه و عراق، تخریب این کشورها و آوارگی ملت‌ها، نقش اصلی را داشته‌ است؛ چنان که گروه‌های تکفیری، داعش و جبهة النصرة از سوی همین کشورها، ابتدا با هدف براندازی حکومت بشار اسد و در گام بعد سرنگونی حکومت منتخب مردم سوریه تجهیز و حمایت شدند.

 

بنابراین با توجه به حمایت‌ها و سکوت چندین ساله‌ غرب از فجایع داعش، رسانه‌ای شدن این عکس در این شرایط و ریختن اشک تمساح، غیر طبیعی است و به نظر می‌رسد پروژه‌ای برنامه‌ریزی شده باشد.

 

و شاید صحنه‌سازی و برنامه هدایت شده‌ای برای فراهم کردن زمینه پذیرش آوارگان سوری در برخی از کشورهای اروپایی باشد؛ تا غرب به عنوان رفیق دزدان و متجاوزان داعش تکفیری با یک تغییر موضع و چرخش صد و هشتاد درجه‌ای همانند پایان فیلم‌های هالیوودی به رفیق قافله و یار غار تبدیل شود.

 

جریان تطهیر چهره استکبار در راستای عقب راندن شعار مقاومت است

اما پیچیده‌تر و مضحک‌تر از سناریو‌ها و اهداف رسانه‌ای غرب، یادداشت‌ها و برداشت‌های برخی از جریان‌های داخلی است که بدون توجه به واقعیت‌های کشور سوریه و اعلام موضع صریح نسبت به حامیان داعش و کسانی که دستشان به خون هزاران کودک بی‌گناه مسلمان آغشته است، امروز ذوق‌زده و سراسیمه‌ از رأفت و مهربانی غرب نسبت به آوارگان سوری دم می‌زنند.

 

 

جریانی که چند سالی است با هدف تطهیر و بزک کردن چهره کریه استکبار و عاملان اصلی فجایع سوریه و برداشتن انگشت اتهام از جنایت‌های هولناک آنها قصد دارد ذهن مخاطبان را از سؤال‌‌ اصلی علل فجایع و آوارگی مردم سوریه منحرف کرده و حقوق بی‌بشر غربی را به رخ بکشد.

 

شاهد مثال برخی از یادداشت‌ها و مطالب رسانه‌های زنجیری اصلاح طلب است که این روزها با تعریف و تمجید از پذیرش آوارگان سوریه در اروپا از عاملان اصلی فجایع و جنایات علیه ملت سوریه و حامیان اصلی گروه‌های تکفیری در خاورمیانه غفلت کرده و در مواردی غرب متهم و آمریکای جنایتکار را انسان دوست، مهربان و حامی حقوق آوارگان سوری معرفی می‌کنند.

 

حکومت سوریه، حق دفاع از مردم، سرزمین و شرفش را دارد

چنان که در یکی از این روزنامه‌ها، دو طرف درگیر و حتی حامیان حکومت قانونی و مردمی سوریه، جنگ افروز معرفی می‌شوند و برای مردم و حق تعیین نوشت آنها هیچ نقش و جایگاهی قائل نمی‌شوند؛ در حالی که حکومت سوریه، حق دفاع از مردم، سرزمین و شرف خودش را دارد و تا امروز نیز با پشتوانه مردمی در مقابل غرب و ایادی متجاوز آن ایستادگی و مقاومت کرده‌ است.

 

 

همچنین در این یادداشت‌ از مجرمان و جنایتکاران اصلی پشت صحنه در کشور سوریه و اقدامات تفرقه‌ انگیز کشورهای استعماری و استکباری در کشورهای اسلامی نامی به میان نمی‌آید و به صورت غیر واقعی و غیر منصفانه‌ای این فجایع، مشکل و معضل داخلی جلوه داده شده و به دخالت‌های خارجی و نقش آشکار غرب و  استکبار جهانی اشاره‌ای نمی‌شود.

 

دومینوی سرپوش گذاشتن‌ بر جنایات غرب در سوریه، برداشتن انگشت اتهام از دولت آمریکا و در کنار آن تقدیر از توصیه پاپ مبنی بر پذیرش آوارگان سوری در اروپا به صورت هدفمند و مدیریت شده صورت می‌گیرد و در یادداشت مذکور تا آنجا پیش رفته که متهم به جای مدعی نشسته و به صورت غیر منصفانه و غیر منطقی‌ از علمای اسلام انتقاد می‌شود.

 

گرچه انتقاد به علمای اسلام مبنی بر جدی نگرفتن پیام انقلاب اسلامی ایران و هشدارهای امام خمینی(ره) درباره اتحاد مسلمانان وارد است؛ اما زمانی این انتقاد نویسنده عجیب می‌شود که وی از علما و بزرگان دینی به دلیل عدم همراهی با غرب در جریان رسانه‌ای و دادن پیام به دلیل استقبال از آورگان سوری انتقاد می کند!

 

در صورتی که برای دوست و دشمن تردیدی وجود ندارد که جمهوری اسلامی از ابتدا به صورت صریح و بر اساس اصول اسلامی و انقلابی و بدون سیاست بازی‌ها و ریاکاری‌های متعارف غرب از حق تعیین سرنوشت مسلمانان سوریه، یمن، غزه، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی دفاع کرده است و همیشه دغدغه وحدت مسلمانان را داشته و با وجود تفرقه افکنی و شیطنت‌های دشمن‌، اقدامات مؤثری را در داخل و خارج کشور نیز انجام داده است.

 

نقش وحدت بخش رهبر معظم انقلاب در فتنه 88 از متلاشی شدن کشور جلوگیری کرد

البته نظام اسلامی در عرصه داخلی به دلیل نقش و جایگاه وحدت بخش رهبر معظم انقلاب به این اهداف و آرمان‌های انقلابی بیشتر نائل آمده و شیعه و سنی، برادرانه در کنار هم زندگی می‌کنند؛ گر چه دشمنان با تفرقه افکنی و راه‌اندازی فتنه‌های مختلف همچون فتنه 88 به دنبال اهداف شوم خود هستند؛ اما در همه فتنه‌ها و حوادث، رهبری به عنوان عمود خیمه کشور از دودستگی، آشفتگی و متلاشی شدن جامعه جلوگیری کرده است.

 

بنابراین حمایت‌های نمادین و ریاکارانه غرب از آوارگان سوری در راستای تطهیر سابقه همکاری با داعش و گروه‌های تکفیری است؛ چنان که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که وی و کشورش در کشتار و آوارگی مردم سوریه نقش اصلی را داشته است در اقدامی عجیب از آمادگی کشورش برای پذیرش تعداد زیادی از پناهجویان سوری سخن گفته است.

 

 

 

بنابراین بزک کردن و تطهیر چهره غرب در کشور از سوی برخی از روزنامه‌های زنجیری به اصطلاح «اصلاح طلب» با روش‌های مختلف رسانه‌ای و به صورت برنامه‌ریزی شده، پیگیری می‌شود؛ که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب «چهره هیولایی آمریکا، پیش روی مردم ایران قابل تطهیر و بزک نیست».

 

چهره هیولایی آمریکا، پیش روی مردم ایران قابل تطهیر و بزک نیست

این جریان که از پشتوانه، خوراک تبلیغاتی و حمایت قدرتمند رسانه‌های استکباری برخوردار است، سعی می‌کند دولت آمریکا را انسان‌دوست و با فرهنگ معرفی کرده و به صورت کلی همراهی با استکبار را موجب رفاه، آسایش و خوشبختی معرفی کند؛ در صورتی که طبق وعده الهی تنها راه جلوگیری از غلبه جریان سلطه، توکل به قدرت خداوند، ایستادگی، مقاومت و اعتماد به نفس است.

زیرا روش و ماهیت نظام لیبرال سرمایه‌داری غرب با نظام‌های فاشیستی و سوسیالیستی در طول تاریخ یکسان بوده است و وعده‌هایش همانند وعده شیطان، اغواگرایانه و فریبکارانه است؛ چنان که کمونیست‌ها با وعده و شعار جامعه بی‌دولت، دولت‌دارترین جامعه تاریخ را ساختند و امروز آمریکا و غرب با شعار صلح و آزادی، خونین‌ترین جنگ‌های تاریخ را در نیم قرن اخیر سازماندهی کرده‌اند./908/ی703/ج

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی