پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

این وبلاگ، فرصتی برای دسته‌بندی و بیان مطالب متعلمی است که از نظرات دوستان و اساتیدش بهره می‌برد.

حجت الاسلام سیدحمید جزایری،‌ مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه صهیون پژوهی تیه به مسأله حب و بغض در اسلام اشاره کرد و گفت: بی‌تردید سعادت انسان و جامعه در گرو دو امر است، یکی توجه به فرصت‌ها و نقاط مثبت و در مرحله بعد توجه کامل به تهدیدها و نقاط منفی که در فرهنگ دینی از این مسأله تحت عنوان حب و بغض یاد می‌شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در روایت «هل الدین الا الحب و البغض» حقیقت دین را حب و دوست داشتن اموری و بغض و دشمنی با امور دیگری مطرح می‌فرمایند؛ از این‌رو دین، توجه به تمایلات مثبت و پرهیز از تمایلات منفی است.

وی به پیشینه دشمنی حق و باطل اشاره کرد و گفت: از نخستین روز پیدایش فرزندان آدم(ع) یعنی هابیل و قابیل،‌ مسأله معاندت و مخالفت با حق و مسیر صلاح و سداد مطرح بود و آن چیزی که باعث سقوط هابیل شد، دشمنی با جریان حق بود.

حجت الاسلام جزایری خاطرنشان کرد: قاعده حب و بغض در آیات قرآن، زندگی پیامبران بزرگ الهی،‌ ائمه اطهار(ع) و مصلحان جامعه در طول تاریخ بدون استثنا وجود داشته است؛ حتی آیه کریمه «لا اله الا الله» و شعار اولیه اسلام نیز مبتنی بر این دو اصل است.

وی یادآور شد: اصل پرستش خداوند و این که معبودهایی دروغینی بر سر راه انسان وجود دارد که باعث سقوط انسان می‌شود، این معبودهای دروغین و دشمنان حقیقت و پیامبران الهی تحت عنوان دشمن و شیاطین انس و جن مطرح می‌شوند که تنوع شکل، مدل و تنوع برخورد دارند، اما هویت همه آنها واحد است.

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه علمیه تأکید کرد:‌ انسانی به سعادت می‌رسد که توجه به تهدیدها و این عامل خطر در دنیا داشته باشد و اگر انسان بدون چشم بصیرت بر عامل خطر حرکت کند، به قطع به سقوط و پرتگاه خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: در شرایط حاضر، دشمنان قسم خورده اسلام و جوامع اسلامی با تمام توان در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به ویژه در بعد اقتصادی مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام جزایری افزود: دشمنان با ایجاد تغییر در جهت‌گیری جوامع اسلامی و نفوذ در تصمیم‌گیری‌های مدیران کشورهای مسلمان و نفوذ در کارگزاری‌های کلان به‌ویژه در امور اقتصادی جامعه، سرمایه‌های جامعه اسلامی را به هدر می‌دهند و در جهت وابستگی و رکود اقتصادی جوامع مسلمان می‌کوشند.

وی تأکید کرد: مسلمانان باید به این مسأله توجه داشته باشد که دشمنان با بیداری و هوشیاری مترصد ضربه زدن به دین اسلام هستند،‌ همان گونه که قرآن کریم می‌فرماید «وَلَن تَرضىٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم» و مادامی که جوامع اسلامی بر روی شعار توحید، تبعیت از نبی اکرم(ص) و ائمه‌ اطهار(ع) پافشاری دارند، دشمنی دشمنان در قالب‌‌های مختلف و شکل‌های گوناگون با ظرفیت‌های متفاوت وجود دارد.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه به توطئه‌های دشمنان در عرصه‌ اقتصادی اشاره کرد و ابراز داشت: یکی از جدی‌ترین عرصه‌های مبارزه سخت و نفس‌گیر با دشمن، بحث اقتصادی است، همچنان که رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند که جامعه اسلامی با خرمشهرهای دیگری نیز روبرو است.

وی به خرمشهرهای تحت اشغال دشمن اشاره کرد و گفت: خرمشهرهای زیادی در فضای مجازی، سیاسی، اقتصادی و فضای اجتماعی وجود دارد و چه بسا باعث می‌شود گروهی که در صف انقلاب بوده‌اند از این صف جدا شوند.

حجت الاسلام جزایری افزود: صحنه‌های سخت، دقیق و خطرناکی در مقابل ما قرار دارد و اگر جامعه اسلامی با هوشیاری و پیروی از ولایت در این شرایط فتنه به معارف قرآن و اهل بیت(ع) متمسک شود، انشاالله می‌تواند از این تنگناها به سلامت عبور کند./825/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی