پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

این وبلاگ، فرصتی برای دسته‌بندی و بیان مطالب متعلمی است که از نظرات دوستان و اساتیدش بهره می‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام‌الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن سال جدید، اظهار داشت: در آستانه سال 95 و با دیدن بهار و زنده‌ شدن طبیعت باید معاد را متذکر شویم و به یاد زنده شدن بعد از مرگ، محاسبه، مراقبه و مؤاخذه داشته باشیم.

 

وی به معنای عید اشاره کرد و گفت: عید از ماده عود به معنای بازگشت به خوبی‌ها، نیکی‌ها، آرمان‌‌ها و ارزش‌ها است؛ بنابراین کسانی که از انقلاب و ارزش‌ها فاصله گرفته‌اند و حتی در حوزه علمیه انقلاب‌زدایی می‌کنند، امیدواریم که به انقلاب و آرمان‌های امام خمینی(ره) برگردند.

 

امام جمعه پردیسان با اشاره به سنت عیدی دادن و گرفتن خاطرنشان کرد: برخی ابتکارات فرهنگی در سنت‌های عید مناسب است، به عنوان مثال سنت هدیه دادن کتاب یا نهال در ابتدای سال و سنت استغاثه به امام زمان(عج) در 28 اسفند باید ترویج شود.

 

وی به موفقیت‌های جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی در سال 94 اشاره و تأکید کرد: سال 94، سال عزت و پیروزی مقاومت و سال ذلت و شکست استکبار بود و دشمنان اسلام در سال 94 در مقابل نظام اسلامی و جریان مقاومت به زانو درآمدند؛ زیرا صبر، استقامت و مقاومت، رأس ایمان است و رمز پیروزی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی افزود: آل سعود در 6 فروردین و ایام نوروز، حمله به یمن را با عملیات طوفان قاطعیت آغاز کرد، اما امروز در شهرهای یمن گرفتار شده است و ملت یمن با مقامت و پایداری و افزایش توان موشکی آنها را ناکام کرده‌اند.

 

وی با اشاره به جنایات عربستان در کشورهای اسلامی و عصبانیت‌ آنها از حزب الله لبنان، یادآور شد: آل سعود بعد از جنایت ‌آفرینی در سوریه‌، عراق، یمن و به وجود آوردن فاجعه منا، به صلیب کشیدن شیخ نمر النمر و مجروح کردن شیخ زکزاکی و شهادت سه فرزندش و جنایت‌های دیگر، امروز از فرط عصبانیت و ناکامی در شورای همکاری خلیج فارس و در جمع مرتجعان عرب، حزب الله را تروریست معرفی می‌کند.

 

امام جمعه پردیسان آل سعود را نوکر آمریکا خواند و تصریح کرد: آل سعود نفت می‌دهد و خون می‌ریزد و آمریکا بعد از آن همه خوش‌ خدمتی عربستان و ترکیه، آل سعود را مفت خور و ترکیه شکست خورده خواند و این معنی آیه «ولاتلومونی ولوموا انفسکم» است که جنایت‌کاران همدیگر را ملامت می‌کنند.

 

وی به ضعف آمریکا در عرصه جهانی اشاره کرد و یادآور شد: امروز دیگر آمریکا قدرتی ندارد، همان گونه که بعد از آن همه جنایت و هزینه در سوریه و عراق، در حال حاضر در اهدافش ناکام است و تروریست‌ها و اربابان آنها به مذاکره و بقای بشار اسد رضایت می‌دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با اشاره به قدرت اسلام و مقاومت و تحقق وعده‌های الهی، ابراز داشت: در حاضر رییس تروریست‌ها در سوریه، آمریکا را متهم به خیانت می‌کند و در استانبول و پاریس انفجار رخ می‌دهد و تروریست‌ها به صاحبان و مربیان خودشان حمله برده‌اند.

 

وی به برجام و انتخابات در سال 94 اشاره و تأکید کرد: میان برجام و انتخابات نوعی رابطه وجود داشت و برخی امتیازاتی به دشمن دادند تا ترکیب مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را برهم بزنند و آنجا را تسخیر کنند.

 

امام جمعه پردیسان افزود: برخی به صورت رسمی شورای نگهبان را تهدید کردند و با برداشتن ماسک از چهره به شورای نگهبان توهین کردند و با تبلیغات مزورانه و در جهت جلب نیروهای خاکستری، نظارت استصوابی را زیر سؤال بردند، در صورتی که جریان‌های انقلابی با کمال متانت و نجابت و با تحریم‌ها و توهین‌های دشمنان داخلی و خارجی رأی بالایی کسب کردند.

 

وی به موشک‌های بالستیک و توان دفاعی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: برخی با انقلاب زدایی، نگران مماشات با دشمن هستند و با نگاه لیبرال‌های صدر انقلاب، قصد دارند دشمن را از خودشان راضی نگه دارند؛ در صورتی که طبق آیه قرآن،‌ دشمنان از شما راضی نخواهند شد مگر این که حقوق بشر، تمدن و همه فرهنگ آنها را بپذیرید و مگر آنها می‌گذارند که بدون نگاه انقلابی به راه خودتان ادامه دهید.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی افزود: برخی با اندیشه‌های لیبرالی و در جهت مخالف با اندیشه‌های امام خمینی(ره)، سازندگی و آبادانی کشور را در گرو پذیرش سیطره غرب به‌ویژه آمریکا می‌دانند؛ در صورتی که این خیال خام مربوط به لیبرال‌های صدر انقلاب است و دشمن قصد دارد پروند انقلاب را مختومه کند و به کمتر از نابودی آنها و کشور ایران راضی نخواهد شد./908/201/ب2

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی