پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

این وبلاگ، فرصتی برای دسته‌بندی و بیان مطالب متعلمی است که از نظرات دوستان و اساتیدش بهره می‌برد.

حسین عطار، تهیه کننده برنامه معارفی دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تولید برنامه‌های معارفی با رویکرد اجتماعی در شبکه قرآن اظهار داشت: معرفی علما و بزرگان دینی به جامعه و تهیه مستند از زندگی آنها پیشتر نیز در شبکه‌های مختلف سابقه داشته است.

 

تهیه کننده برنامه معارفی دیدار افزود: اما تفاوت برنامه دیدار با دیگر برنامه‌های مستند این است که این برنامه، رویکرد اجتماعی و عامه پسندی دارد و به صورت تلفیقی از گفت‌وگوها و ارائه مستند از زندگی علما و بزرگان تولید شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم با زندگی شخصی علما و بزرگان دینی کمتر آشنا هستند و همیشه آنها را دست‌نیافتنی و در قاب رسانه‌ها، روزنامه‌ها و مجلات دیده‌اند، در صورتی که در این مستندها و گفت‌وگوی صمیمی با آنها و اعضای خانواده ایشان، نوع تعامل و زندگی معمولی علمای دینی به نمایش گذاشته شده است.

 

عطار با اشاره به سیاهنمایی بیگانگان و حساسیت برخی در داخل از زندگی علما و بزرگان یادآور شد: ما در مستند ترکیبی و 45 دقیقه‌ای دیدار و گفت‌وگو با علما و شخصیت‌های قرآنی و معارفی کشور، مردم را با واقعیت‌های زندگی علما و بزرگان دینی آشنا کردیم، تا مردم به صورت عینی با منش زندگی و رفتار عملی علما و بزرگان آشنا شوند.

 

وی تأکید کرد: این گونه مستندها، الگوسازی از چهره‌های دینی و مردمی است و بسیاری از شبهات و سوءتفاهم‌ها و سیاه‌نمایی درباره این علمای ربانی و خدوم را برطرف می‌کند و مردم را با حقایق زندگی‌ آنها و چهره علمی و اخلاقی بزرگان دینی آشنا می‌کند.

 

تهیه کننده برنامه معارفی دیدار با اشاره به اهمیت الگوسازی در سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: امروزه و با وجود برخی از الگوهای کاذب در جامعه؛ شناساندن الگوهای دینی و اخلاقی به مردم اهمیت دارد و معرفی این الگوها در بسیاری از عرصه‌ها از جمله سبک زندگی می‌تواند راهگشا باشد.

 

وی به تأثیر آشنایی با بزرگان دینی و پخش مستند از زندگی علما در جامعه اشاره کرد و گفت: زندگی علما و شخصیت‌های قرآنی و معارفی کشور، به لحاظ ایمان و اعتماد به خداوند، تواضع و مردم‌داری که دارند، خیلی کاربردی و عملیاتی است و ارائه این گونه مستندها در جامعه بسیار مؤثر است.

 

عطار در پایان یادآور شد: طبق سفارش امام خمینی(ره) تنها علمای ربانی،‌ روحانیان و بزرگان دینی که ادامه دهنده اسلام ناب و سیره اهل بیت(ع) هستند، می‌توانند جامعه را به راه سعادت و صلاح دنیوی و اخروی رهنمون کنند، به شرطی که آنها در جامعه معرفی شوند و جامعه با معارف دینی آشنا شود./908/ت302/س

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی