پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

این وبلاگ، فرصتی برای دسته‌بندی و بیان مطالب متعلمی است که از نظرات دوستان و اساتیدش بهره می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام‌الدین قوامی، امام جمعه پردیسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ایام عید نوروز و تحول طبیعت، اظهار داشت: در آیه 114، سوره مائده آمده است، عیسی‌ بن مریم(ع) از خداوند درخواست کرد «پرودگارا، برای ما از آسمان مائده‌‌ای بفرست، تا این روز برای ما و کسانی که پس از ما می آیند ، عید باشد که تو بهترین روزی دهندگانی و این نشانه و حجتی از جانب تو برای ما باشد.»

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی به معنای عید اشاره کرد و گفت: عید از ماده عود به معنای بازگشت خوبی‌ها است و در ایام نوروز، فصل بهار، حیات طبیعت، باردهی و ثمردهی، امید و نشاط برمی‌گردد و با تحول در طبیعت، همه چیز نو و جدید می‌شود.

 

وی بازگشت به آرمان‌ها و ارزش‌ها را بعد سیاسی عید خواند و تأکید کرد: عید به معنای بازگشت به ارزش‌هایی است که به دلیل آنها زنده هستیم و برای کسب آنها انقلاب کرده‌ایم و نباید از آنها غفلت کنیم.

 

امام جمعه پردیسان افزود: مناسبت‌های عید به این دلیل است که آن مناسبت‌ها، اصول و ارزش‌ها در جامعه فراموش نشود و جامعه به آنها برگردد و اصول ترسیم شده از سوی امام خمینی(ره) که مفسر آن رهبر معظم انقلاب است را فراموش نکنیم و بر اساس آن اصول، جاذبه و دافعه داشته باشیم.

 

وی به جنبه اجتماعی عید اشاره و خاطرنشان کرد: عید از نظر اجتماعی بازگشت به معاشرت، صله رحم، صلح، محبت، مدارا و مهربانی با خانواده، بزرگترها و دیگران است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی گفت: اگر طبیعت نو می‌شود، ما نیز از تحول غفلت نکنیم، از مهربانی و از توجه به معیشت مادی و معنوی خانواده، اطرافیان و جامعه غفلت نکنیم؛ زیرا خداوند این توجه‌ و تحول را پاداش می‌دهد و در کار ما گشایش ایجاد می‌کند.

 

وی افزود: باید به موضوع انفاق و امداد به همسایگان و دیگران توجه داشته باشیم و فقط به فکر خودمان نباشیم؛ این بازگشت به خوبی‌ها و خیرات، عید است و باید این سنت‌ها حفظ و احیا شود.

 

امام جمعه پردیسان یادآور شد: عید برای همه است، برای مستمندان و مستضعفان نیز هست و فقط برای ثروتمندان نیست؛ بنابراین باید محرومان را خوشحال کنیم؛ زیرا مخلوقات خداوند «عیال الله» هستند و همه سر سفره الهی هستند.

 

وی به سه مناسبت عید اشاره کرد و گفت: ما در کشورمان سه عید ملی، اسلامی و انقلابی داریم که هر سه عید را باید بزرگ و گرامی بداریم؛ چنان که طبق روایات اسلامی، عید غدیر نیز در ایام نوروز اتفاق افتاده است و 12 فروردین نیز روز جمهوری اسلامی است و این سه مناسبت ملی، اسلامی و انقلابی با هم تقارن پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قوامی افزود: ما نباید تک بعدی بیندیشیم و باید به فرهنگ اسلامی و انقلابی پایبند باشیم؛‌ همان گونه که الگوی پیشرفت ما، تلفیقی از الگوی ایرانی و اسلامی مبتنی بر پیشرفت و عدالت و برگرفته از ارزش‌های انقلابی است که باید آنها را پاس بداریم./908/302/ب2

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی