پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

این وبلاگ، فرصتی برای دسته‌بندی و بیان مطالب متعلمی است که از نظرات دوستان و اساتیدش بهره می‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برنامه «آن سوی سراب» با موضوع نقد و بررسی فیلم‌های آخرالزمانی با حضور کارشناسان مذهبی و سینمایی همه روزه ساعت 23 در ایام نوروز از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود که در این برنامه، فیلم «ز مثل زکریا» نقد و بررسی شد.

 

در ابتدا حجت الاسلام ارجمندفر، کارشناس عرصه دین و رسانه با اشاره به حرف Z در انگلیسی، اظهار داشت: حرف Z، آخرین حرف انگلیسی است و در فیلم‌های هالیوودی دلالت بر جنگ‌های پایانی و آخرالزمانی دارد.

 

وی افزود: در این فیلم تصور می‌شود که جهان براثر جنگ هسته ای به صورت کامل نابود شده و تنها زنی که در یک مزرعه زندگی می‌کند، تنها انسان بازمانده پس از جنگ‌های هسته‌ای است و با تأکید بر نقش کلیسا در مزرعه این گونه القا می‌شود که مسیح این منطقه را آباد نگه داشته است.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: همیشه در فیلم‌های هالیوودی،‌ الگویی حاکی از مرگ خداوند در آخرالزمان وجود دارد و از اصرار بر تخریب کلیسا و خانه خدا این گونه برداشت می‌شود که اگر خدا نیز وجود داشته باشد و بخواهد لطفی در حق انسان کند، باید در استخدام تکنولوژی و در خدمت انسان باشد، تا به اهدافش در زندگی برسد.

 

در ادامه پارسا، استاد دانشگاه با اشاره به پیام این فیلم، یادآور شد: پیام فیلم «ز برای زکریا» این است که مذهب در دست ما است و ما می‌توانیم آن را بسازیم؛ یعنی در حال حاضر از آن برای رسیدن به مقاصدمان استفاده کنیم یا برای رسیدن به اهدافمان، آن را کنار بگذاریم.

 

همچنین آزاد، منتقد سینما به سابقه ذهنی داستان فیلم اشاره و خاطرنشان کرد: در این فیلم در بخش‌هایی به داستان هابیل و قابیل می‌رسد و این که تضاد فرهنگ‌ها و عقاید است که انسان‌ها را به درگیری و نزاع می‌کشاند.

 

وی افزود: یکی از دغدغه‌های انسان امروز، نابودی زمین است و این که انسان اجتماعی و نیازمند اتحاد و همزیستی در جهان بی‌کران سرگردان و تنها رها شود؛ همان گونه در این فیلم نیز این شرایط ترسیم شده و تنها مفر انسان آخرالزمان برای رسیدن به آرامش یعنی زندگی مذهبی و کلیسا در تلاقی با اهداف و امیال انسان‌ها نابود می‌شود./908/202/ب2

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی