پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

این وبلاگ، فرصتی برای دسته‌بندی و بیان مطالب متعلمی است که از نظرات دوستان و اساتیدش بهره می‌برد.

حجت الاسلام غلام‌عباس هاشمی همدانی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بررسی عوامل انحراف انقلاب و یا کندی در رسیدن به اهداف نظام اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی را عوامل مختلف داخلی و بیرونی، تهدید می‌کند که تهدیدهای بیرونی بیشتر با غرب گره خورده است.

 

عوامل مختلف داخلی و بیرونی، انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند

وی افزود: غرب به معنای یک جغرافیا، اقتصاد و مذهب مشخصی مورد نظر نیست، بلکه مراد از غرب یک تمدن و فرهنگ است؛ فرهنگی که با تمام ابزار لازم، تمایل شدیدی به مرزشکنی و توسعه دارد.

 

حجت الاسلام هاشمی همدانی گفت: فرهنگ توسعه‌طلبانه غرب بعد از رنسانس، پیشروی زیادی داشت تا این که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و به عنوان تهدید بزرگی در برابر این تمدن مطرح شد.

 

وی ابراز داشت: غرب به وسیله ابزار نظامی و جنگ تحمیلی نتواست به اهداف مورد نظرش درباره جمهوری اسلامی ایران برسد، تا این که امروزه با تمام ابزار ممکن به جنگ نرم متمسک شده‌ است.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم به جنگ نرم در طول تاریخ بشریت اشاره کرد و گفت: خطر جنگ نرم از همه جنگ‌ها بیشتر است؛ شیطان به وسیله جنگ نرم و شبهه‌افکنی، حضرت آدم(ع) را فریب داد، چنان که در آیه 20 سوره اعراف آمده است «پس شیطان آن دو را وسوسه کرد تا زشتی ایشان را که بر آنها پنهان بود، نمودار کند و به آنها گفت؛ پروردگارتان شما را از این درخت نهی نکرد، مگر از بیم آنکه شما دو فرشته یا جاودانه شوید».

 

وی جعل و جلوگیری از گسترش اسلام ناب را از مصادیق جنگ نرم دشمنان در صدر اسلام خواند و یادآور شد: جنگ نرم در تاریخ اسلام نیز بسیار اعمال شده است؛ چنان که جعل احادیث، جلوگیری از نشر احادیث و جابه‌جایی شأن نزول آیات قرآن در دوران بنی‌امیه و معاویه از مصادیق جنگ نرم است.

 

حجت الاسلام هاشمی همدانی تأکید کرد: انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت و تفسیر جدیدی که از اسلام ارائه کرده، بیشترین حملات از ناحیه جنگ نرم را متوجه خودساخته است؛ بنابراین جنگ نرم بزرگ‌ترین تهدید از خارج کشور است.

 

وی به تأثیر جنگ نرم در سرنوشت ممالک اسلامی اشاره و تصریح کرد: در اسپانیا که همان اندلس اسلامی قدیم است، آثار معماری و هنر اسلامی و عربی دیده می‌شود، اما فرهنگ غربی بر آن مسلط شده و هویت اسلامی را از این کشور گرفته است.

 

سرنوشت اندلس نشان‌دهنده تأثیرگذاری جنگ نرم در سرنوشت ممالک اسلامی

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، بارها با عبارات مختلفی همچون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی، جنگ نرم دشمن را هشدار داده‌اند و امروز نیز مسأله نفوذ را مطرح کرده‌اند؛ بنابراین ایران اسلامی باید تا اندازه‌ای در همه عرصه‌ها از جمله جنگ نرم، اعلام آمادگی و دفاع کند که دشمنان احساس ترس و خوف داشته باشد.

 

وی تأکید کرد: در عرصه جنگ نرم همه اقشار مردم اعم از علما، مراجع عظام، دانشجویان، هنرمندان، شاعران، نویسندگان و سینماگران باید وارد شوند و در مقابل تهدید دشمن بایستند.

 

چالش‌های فرهنگی و اقتصادی، نظام اسلامی را تهدید می‌کند

حجت الاسلام هاشمی همدانی به تهدیدهای داخلی علیه انقلاب اشاره و تصریح کرد: تهدید دیگر از درون کشور علیه نظام اسلامی و چالش‌هایی همچون مشکلات اقتصادی، آمار بالای طلاق، اعتیاد، مفاسد اقتصادی، فاصله طبقاتی، تضعیف ارزش‌ها و نهادهای انقلابی و چگونگی تقابل جناح‌های سیاسی در جامعه مطرح است.

 

وی افزود: «ابن خلدون» درباره طلوع و غروب تمدن‌های متعدد در مقدمه تاریخ خود به دوره‌های پیروزی، اقتدار، اشرافی‌گری و اسراف و انحطاط انقلاب‌ها اشاره می‌کند؛ امام خمینی(ره) نیز فرمودند «آن روزی که دولتمردان دنیاگرا شوند، دیگر به آن دولت نمی‌توان امیدی داشت و از اسلام دور خواهند شد».

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم یادآور شد: هنگامی که بوروکراسی شدید در ادارات حاکم باشد و کرامت انسانی تضعیف شود؛ مردم برای گرفتن حقوق خود به راه‌های دیگری همچون رشوه رومی‌آورند که هلاک کننده ملت‌ و انقلاب است؛ چنان که حضرت علی(ع) در نامه 79 نهج‌البلاغه می‌فرمایند «فلسفه نابودی حکومت‌ها و انقلاب‌های گذشته این بود است که حق مردم را ندادند، تا مردم آن حقوق را با پول و رشوه گرفتند».

 

مسؤولان با اقتصاد بومی مشکل اشتغال و معیشت مردم را حل کنند

وی تأکید کرد: دولتمردان و مسؤولان نظام باید مسأله اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم را مهم و جدی تلقی کرده و به سمت اقتصاد بومی مقاومتی حرکت کنند؛ زیرا این مسائل به صورت مستقیم در بقا و تداوم انقلاب اسلامی و رضایت عمومی تأثیرگذار است.

 

حجت الاسلام هاشمی همدانی یادآور شد: از دیگر آسیب‌های مهم که متوجه نظام جمهوری اسلامی است، ایجاد یأس و ناامیدی در مردم است و باید ایمان به نصرت الهی، نشاط و شادابی به جامعه تزریق شود و مردم بدانند که با اتکا به خود از دیگران بی‌نیاز خواهند شد.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران، ید بیضاء مسلمانان در منطقه است و امیدواریم با تدابیر متولیان کشور و با همت کسانی که به نوعی در حفظ انقلاب نقش دارند، ایران اسلامی الگوی جامعی در کشورهای مسلمان منطقه باشد./908/ت301/س

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی