پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

این وبلاگ، فرصتی برای دسته‌بندی و بیان مطالب متعلمی است که از نظرات دوستان و اساتیدش بهره می‌برد.

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با هشدار نفوذ جریان‌ تشیع انگلیسی در عزاداری‌ها اظهار داشت: نهضت امام حسین(ع) فرا مکانی و فرازمانی است و رسالت ما در همه عصرها و نسل‌ها این است که با الگوگیری از آرمان عاشورایی در جریان زندگی تحول ساز و حرکت‌آفرین باشیم.

 

وی کربلا را نماد مواجهه اسلام ناب محمدی(ص) با اسلام اموی خواند و افزود: امام حسین(ع) الگوی مطلق و مشعل تابناک آزادی‌خواهی، استقلال طلبی،  عدالت طلبی، معنویت و هدایت، عقلانیت، عواطف مقدس بشری و اسلام ناب محمدی در مواجهه با اسلام اموی در معارف بلند حسینی(ع) جلوه‌گر شده است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) باید به گونه‌ای باشد که راه را برای اقتدار به حضرت و قهرمانان کربلا فراهم کند و گریه بر امام حسین(ع) باید اشک مسؤولیت‌آفرین، حرکت بخش و انسان ساز باشد.

 

وی یادآور شد: دوستی امام حسین(ع) و شهدای کربلا در عمق فطرت‌ انسان‌های بیدار با هر دین، نحله، اعتقاد و مرام وجود دارد و انرژی و ظرفیتی که در نهضت کربلا است، بی‌پایان و گنج گرانبهایی است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به آثار نهضت کربلا در جهان اشاره کرد و گفت: ظرفیت و انرژی نهضت کربلا برای این است که حیات طیبه را در زندگی معاصر برای ما به ارمغان ‌آورد و حکومت صالحان را در جهان محقق کند.

 

وی با اشاره به نفوذ خزنده تشیع انگلیسی در عزاداری‌ها تصریح کرد: متأسفانه یک عده برخلاف جریان نهضت حسینی(ع) و به جای توجه به اهداف و رسالت این نهضت، شعائر عاشورا را تحریف کرده‌اند.

 

آیت الله کعبی به آسیب‌های قمه زنی و عزاداری بدون ‌محتوا اشاره کرد و گفت: عزاداری بی‌محتوا و شعاری موجب تسکین، تخدیر و در نهایت باعث انحراف اذهان از اسلام ناب شود و افراد را از اهداف اصلی و پیام‌های واقعی عاشورا دور کند.

 

وی عاشورا، انتظار و ولایت فقیه را مثلث فرهنگ و تمدن سازی و حیات واقعی تشیع در عصر حاضر خواند و تأکید کرد: دشمن تلاش می‌کند که مفاهیم مقدس دینی را به انحراف بکشد؛ و از ظرفیت عاشورا در جهت خلاف اهداف امام حسین(ع) استفاده کند و خواسته دشمنان اسلام و عزت مسلمانان فراهم شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امام حسین(ع) را پرچم حیات اسلام، معنویت، حرکت، معنویت، اقامه نماز، انفاق در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و افزود: منطق برخی در عزاداری، ابراز احساسات بدون جهت است و به جای این که شعائر اسلامی را در راستای نشر معارف و تقوای قلوب ارائه دهند، بیشتر سبب توهین به شیعه می‌شود.

 

وی قمه زنی و شیوه عزاداری غیر سنتی را به جار و جنجال شبیه خواند و یادآور شد: این حرکت‌ها به عزاداری شباهت ندارد و باعث هتک تشیع و توهین به نهضت امام حسین(ع) است و اسلام و مکتب شیعه را بدنام می‌کند و این گونه عملکردها به جای این که ذهن‌ها، قلب‌ها، عواطف و احساسات عزاداران را بر علیه دشمنان تشیع بسیج کند، چهره نامناسبی را از شیعه نشان داده و بر علیه اهداف سیدالشهدا(ع) بسیج می‌کند.

 

آیت الله کعبی تصریح کرد: امروز تکفیر‌ی‌ها و تشیع انگلیسی دو روی یک سکه هستند که ریشه آنها به جهل، فریب کاری، تطمیع و مزدوری برای دشمنان بشریت برمی‌گردد؛ از این‌رو باید روشنگری و فرهنگ‌سازی شود؛ از این‌رو عزاداری واقعی را باید ترویج کنیم و آن عزاداری سنتی است که از کربلا تا امروز رواج داشته و مرکز تحول بوده؛ همان‌گونه که در سال‌های اخیر در زیارت اربعین نمود پیدا کرده است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به همایش پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: زیارت اربعین، حضور آگاهانه ملت‌ها برای لبیک‌گویی به ندای حسین‌بن علی(ع) است./908/ت302/ج

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی