پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

این وبلاگ، فرصتی برای دسته‌بندی و بیان مطالب متعلمی است که از نظرات دوستان و اساتیدش بهره می‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نماز عید فطر پردیسان، حاشیه‌های جالبی نیز داشت؛ چنان که بنای من بر این بود که حاشیه‌های این نماز باشکوه را دقیقتر مشاهده کنم.

بعد از یک ماه روزه‌داری، سیل جمعیت مؤمن و خداجویی که برخی پیاده و به همراه کودکانشان به سمت مصلی در حال حرکت هستند و سواره‌هایی که پیاده‌ها را فراموش نمی‌کنند و این همدلی و همراهی‌ها، اشتیاق هر فردی را برای شرکت در این مراسم باشکوه مضاعف می‌کند.

صدای «لبیک» و مناجات از مصلی شنیده می‌شود و مردمی که با آرامش و نظم خودجوش، مشتاقانه برای اقامه نماز به سمت مصلی می‌شتابند و برادران و خواهران ایمانی که با صفا و صمیمیتی خاص از یکدیگر استقبال کرده و خلوص و آرامش ارتباط با خداوند را در روابط ساده و بی‌آلایش با دیگران به نمایش می‌گذارند.

در بدو ورود، صندوق‌هایی برای جمع‌‌آوری زکات فطره تعبیه شده که به تعبیر امام جمعه، پرداخت زکات، راهکار اسلام برای فقر زدایی است و اگر در هر زمان و مکانی اجرا شود نیازمندی باقی نمی‌ماند؛ البته اولویت پرداخت زکات فطره‌ با اقوام و اطرافیان است.

با نگاهی به جمعیت باشکوه نماز عید فطر، افرادی با سنین مختلف، فرهنگ‌های متفاوت و حتی از کشورهای دیگر مشاهده می‌شوند و این امتیاز وحدت بخش اسلام و شهر کریمه اهل بیت(ع) بوده که افراد را حول محور توحید و آموزه‌های اسلام گرد هم جمع کرده است.

در گوشه و کنار فضای معنوی و نسیم مطبوع صبحگاهی عید فطر، مشاهده نوجوان‌هایی که چفیه و لباس فرم بسیجی پوشیده‌اند، نوید استقامت و عزت ایران را سر می‌دهد و البته این‌ روحیه‌ اخلاص و اقتدار، یادگار ایستادگی و مجاهدت عزیران سفر کرده‌ای است که زنده نگه داشتن یاد و نام آنها به ویژه در حال حاضر ضروری به نظر می‌رسد.

مراسم عید با تکبیر‌های وحدت آفرین، صلوات‌های متناوب و قرائت دعای ندبه آغاز می‌شود و چه معنویتی دارد شنیدن صدای «أین الحسن، أین الحسین و أین بقیة الله» در این فضایی که قرار است به همت اهالی پردیسان، مصلای بزرگ امیرمؤمنان علی(ع) باشد و اداره شهر با مدیریت مسجد تحت عنوان طرح امارت و امامت را برای شهرهای دیگر به نمایش بگذارد.

خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران نیز آمده‌اند؛ تا از زاویه‌های مختلف، لحظه‌های معنوی نماز عید را ثبت و ضبط کنند؛ چنان که برخی از آنها، ترس نشستن در بالابر جرثقیل و بالارفتن از دکل مخابرات را به جان خریده‌اند.

از صدای رسای مجری، برنامه‌های منظم، دکور، صحنه و خدمات خوبی همچون آب آشامیدنی و در نظر گرفتن مهد کودک برای خردسالان می‌توان به هماهنگی و همت نهادهای مختلف، دفتر امام جمعه و شهرداری منطقه پی برد؛ چنان که برخی از مسؤولان در حین مراسم نیز بر اجرای مناسب برنامه‌ها نظارت دارند.

بعد از دعا، مجری برنامه، ابتکار جالبی به خرج داده و از مردم دعوت می‌کند؛ تا تکبیرهای وحدت بخش عید را با گرفتن دست‌های یکدیگر، محکم و کوبنده‌تر بگویند که این حرکت باشکوه بر فضای معنوی عید و انسجام مؤمنان بسیار می‌افزاید و سوژه مناسبی برای عکاسان و فیلمبرداران می‌شود.

و اینک اقامه نماز عید فطر و حال خوش مناجات مردمی که با توشه گرفتن از ماه رمضان برای ماه‌های دیگر، دعای قنوت را زمزمه می‌کنند «اللهم اهل الکبریاء و العظمه و اهل الجود و الجبروت و اهل التقوی و المغفره»./908/پ201/ی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی