پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

پژوهه رسا

«وأُفَوِّضُ أَمْری إِلَی اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصیرٌ بِالْعِبادِ»

این وبلاگ، فرصتی برای دسته‌بندی و بیان مطالب متعلمی است که از نظرات دوستان و اساتیدش بهره می‌برد.

نویسنده: عباسی مجتبی

11:27 - 1400/06/28

-با توجه به انحراف یهودیت و شکل گیری روحیات دنیاطلبانه در میان یهودیان، مواجهه دنیای اسلام با یهودیت و صهیونیسم فقط سیاسی نیست، بلکه تمدنی است و اگر مسلمانان به آن توجه نکنند، ممکن است در چالش با صهیونیسم به مقابله­‌های سیاسی یا نظامی اکتفا کرده و از ابعاد فرهنگی آن غافل شوند.

انقلاب اسلامینقد و تحلیل

یوم کیپور با عنوان روز بخشایش و بزرگ‌ترین جشن مذهبی یهودیان در طول سال است که ساکنان سرزمین‌های اشغالی، همه‌ساله این عید را جشن می‌گیرند؛ در حال حاضر این عید به نماد پیروزی رژیم صهیونیستی در جنگ اعراب و اسرائیل تبدیل شده است. انتقال گناهان به بُز و خورده شدن آن توسط شیطان در مرام امروزین یهودیان ارتدوکس شرقی به قربانی کردن خروس در مردان و مرغ در زنان و چرخاندن آن دور سر تبدیل شده است که بیشتر جنبه ساحری دارد که در عید یوم کیپور انجام می شود.(۱)
گاهی در افسانه‌های یهودی با بن مایه‌های کابالایی از موجودی گِلی، چوبی یا آهنی یاد می‌شود که توسط خاخام کابالیست با نوشته شدن اورادی عبری بر پیشانی یا جای دیگری از بدنش، حیات می گیرد! و تحت نام «گولِم» در خدمت کامل ارباب یهودی خویش کار می‌کند، از این موجود افسانه‌ای در مناطق یهودی نشین اروپای شرقی به کرات یاد شده است.
اسفنکس(Sfenks) موجودی خیالی با پنجه های شیر، سر گاو، پر عقاب و صورت انسان است که از نمادهای مهم ماسونی است؛ نوشته‌های موجود در پایه سنگی مجسمه به مفهوم دانایی و ذکاوت انسانی، خوستن چون شیر، اقدام چون عقاب و خاموش چون گاو می‌باشد.(۲) باید خاطر نشان کرد که کتاب اصلی یهودیان "تَنَخ" نام دارد که تورات قسمتی از آن است، کتاب دیگر آنها روایی است و تلمود نام دارد؛ اسم خاصّ خدا در تورات یَهوه است که یهودیان به زبان آوردن آن را حرام می‌دانند، لذا هر جا در تورات به این نام می‌رسند به جای آن لفظ «ادونای» را به کار می‌برند که به معنی «آقای من» است؛ در تورات اسمی از معاد نیامده است؛ امّا در تلمود از معاد بسیار یاد شده است، کتابهای یهودیّت فعلی دارای انحرافات متعدّد اعتقادی و مملو از تعابیر شرک آلود است.
القای اومانیسم و بشر مداری از مختصات تقسیم بندی کابالیستی است که در همین درجه یهوه خدای قوم یهود، که دارای صفات انسانی است، (می خورد، حرکت می نماید، آمیزش می کند و. . . ) به عنوان یک اصل بودنی که همیشه باشنده است معرفی می شود: «کابالیستها آن را (خداوند) به وسیله چهار حرف راز که روی سه گوشه ای زرین نقش شده بود عرضه می کردند. . . فقط در نظر بیاورید که این واژه مقدس به معنای عام واژه ای ناگفتنی است که هیچ گاه نباید بر زبان آورده شود و از چهار حرف «ی - ه ص - و - ه ص» ساخته شده است. »(۳)
هرچند یهودیت اساساً یک دین آسمانى است، اما در طول تاریخ دچار شوائب و انحرافاتى شده است، یهودیت پس از عصر حضرت سلیمان علیه السلام با غلبه منافقان و دنیاطلبان یهودی به انحراف کشیده شد؛ البته قبل از آن نیز فرزندان یهودا با غلبه بر فرزندان حضرت یوسف علیه السلام، گوی رقابت را از آنان ربوده بودند و سایر اسباط بنی اسرائیل را زیر یوغ دنیاخواهی و حسادت خویش کشیده بودند و آنان را با اساطیر فراعنه مصر باستان همراه کرده بودند.
با انحراف و التقاط یهودیت، مسیحیت نیز با یونان گروی، روم گرایی، گنوسیسم و اسطوره های خاورمیانه باستان، آغشته به شرک و خرافه شد و امروز این التقاط و انحراف با مجموعه ای از نمادها و نشانه ها و با اهداف دنیاطلبانه تحت عنوان سازمان فراماسونری و صهیونیسم مسیحی متشکل از سرمایه‌داران، کمپانی‌های بزرگ و شبکه‌ صهیونیست جهانی با ابزار رسانه، نفوذ و لابی گری در سیاست، اقتصاد و فرهنگ کشورها فعالیت می‌کند.
در شر یا خیر بودن انسان‌ها عوامل زیادى نقش دارند و قومى مانند یهود که از ابتداى تاریخ با این عنوان شناخته مى‌شود، پیدایش آن با مکر و حیله و فریب همراه بوده و به طور قطع تحت تأثیر مجموعه‌اى از افکار و عقایدى قرار گرفته است که این قوم را در مهارت در استثمار و جنایت و تقلّب از دیگر امّت‌ها متمایز مى‌گرداند.
بنابراین مواجهه دنیای اسلام با یهودیت و صهیونیسم فقط سیاسی نیست، بلکه تمدنی است و اگر مسلمانان به آن توجه نکنند ممکن است در چالش با صهیونیسم به مقابله­‌های سیاسی یا نظامی اکتفا کنند و از ابعاد فرهنگی آن غافل شوند.

پی‌نوشت:

۱.(مبانی فراماسونری، ص74)
۲. (مبانی فراماسونری، ص146 به نقل از «شاگرد، کمک استاد، استاد» ص38)
۳. کیهان 1386/03/08

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی